jueves, 5 de abril de 2007

Les "cookies" en remull

Sabíeu que, segons un article d’experts del marketing en Internet, aproximadament el 40% del navegants esborren les seves “cookies” una vegada al mes i el 60% les han esborrat alguna vegada?. Això implica que una proporció important d’internautes es converteixen en nous individus als ulls de tots els sistemes de segmentació de publicitat i d’afiliació, botigues i altres sistemes. Es per això que els marketoides no estan molt contens que això passi.
Les cookies serveixen per identificar de forma individual a cada visitant d’un lloc web, així es que, poden fer ofertes o seguiment d’informació amb dades de segmentació, com país, edat, compres efectuades i d’altra informació privada. En general les “cookies” no són especialment perilloses ni perjudicials en si, encara que alguns llocs web fan mal ús i poden utilitzar l’historial de navegació per beneficiar-se. Com les “cookies” estan activades per omissió en tots els navegadors web del mercat, convé saber que es poder esborrar de forma discriminada, mantenint aquells llocs web que un ja te configurat.

6 comentarios:

mnovoam dijo...

Reconec que sóc dels que esborra cookies habitualment, em molesta que em vagin "reconeixent" pels llocs!

Àngels

jsequero dijo...

Jo acostumo a esborrar les cookies una vegada a la setmana aprox. encara que reconec que moltes vegàdes són molt còmodes, però això de deixar "rastre" no m'agrada.
I això que no acostumo a er coses dolentes.

mlopezcar dijo...

ho confeso jo esborro les cookies continuament, em molesta quan arribo a un lloc i em reconeixen. Ah! i també recomano a la gent que ho faci

lida dijo...

esborrar les cookies és una recomanació de seguretat..ja que no tothom que et segueix el rastre ho fa amb bones intencions..
jo també les esborro de tant en tant.
salutacions

Oscar Rodriguez dijo...

Jo tb esborro cookies. Es com si anés a comprar a una tenda i hem registressin el nom o un pseudònim sense el meu permís. Al menys, haurien de preguntar si estic d'acord d'enregistrar la meva 'cookie' al lloc d'Internet.

Eva dijo...

la veritat és que nosaltres també recomanem que s'esborrin els cookies de tant en tant en els cursos d'alfabetització digital...mai saps que pot passar!

eva f.